Chery Israel

30.07.2023

סקירה השוואתית בין שלושת דגמי צ’רי (CHERY)

בתעשיית הרכב שהולכת ומשתנה לנגד עינינו בקצב מהיר, יצרנית הענק צ’רי עושה צעדים משמעותיים כדי להמשיך ולבסס את מעמדה – לא רק בשוק הסיני ממנו היא מגיעה, אלא גם בזירה הגלובלית. היא עושה זאת, בין היתר, בעזרת מערך רכבי הפנאי המגוון והעשיר שלה. המחויבות של החברה לאיכות, חדשנות ותמחור תחרותי, זיכתה אותה במוניטין חיובי גם מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית מהמזרח הרחוק. בסקירה זו נתמקד בדגמי המפתח הפופולריים של המותג: FX, טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו. נבצע השוואת רכבים, באמצעותה תוכלו לקבל החלטה מושכלת איזה דגם הוא המתאים ביותר עבורכם, בהסתמך על דרישותיכם והעדפותיכם האישיות.

צ’רי FX, טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו – תיאור קצר

ה-FX הוא רכב פנאי משפחתי-קומפקטי, בעל הופעה חיצונית אגרסיבית ושרירית הודות למרכב מעוצב, דמוי קופה ספורטיבית. זהו קרוסאובר מודרני עם מראה אופנתי, שתוכנן עבור אלו שרוצים לא רק רכב משפחתי סטנדרטי שיבצע את מטלות היום-יום, אלא גם נוכחות בולטת ומרשימה.

הטיגו 7 פרו הוא SUV קומפקטי עם עיצוב קלאסי ומרובע יותר, עובדה המעניקה לו יתרון במרווח הראש לנוסעים ובנפח תא המטען, בהשוואה ל-FX לו גג המשתפל לאחור. הוא יקרוץ לבעלי משפחות אשר יעריכו את המראה הקשוח והשמרני יותר שלו, לצד תוספת שימושיות ומרחב פנימי.

הטיגו 8 פרו הוא רכב 7 מקומות, וכמובן גם הגדול ביותר בהיצע דגמי היצרנית. לצורך ההמחשה, הוא ארוך בכ-20 ס”מ מאחיו הקטן – הטיגו 7 פרו, בעל ה-5 מושבים. ממדיו הנדיבים, המרווח הפנימי הרב ואביזרי הנוחות שבו, הופכים את הטיגו 8 פרו לרכב פנאי יעיל ושימושי עבור המשפחה המורחבת.

בטיחות

כל 3 הדגמים של צ’רי מצוידים במעטפת כוללת ומקיפה של מגוון מערכות עזר לשמירה על בטיחות הנוסעים ולמניעת תאונות. מעבר ל-6 כריות אוויר חשובות לשם הגנה פאסיבית על הנוסעים, היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל את העזרים הבאים כסטנדרט כבר מגרסאות הכניסה: מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, התראה בפני התנגשות חזיתית, בקרת אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת עזר לזחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים והתראה על תנועה מאחור.

לכל דגמי החברה, למעט הטיגו 7 פרו בגרסת COMFORT, יש בנוסף לכך גם מערכת עמעום אורות אוטומטי.

ה-FX, ברמת הגימור NOBLE הבכירה, מוסיף לרשימה בקרה על ערנות הנהג. מערכת זו אומנם אינה זמינה במשפחת דגמי טיגו, אך כל גרסאותיהם מצוידות במערכת התרעה על מעבר של רכב חולף בפתיחת דלת (שלא קיימת ב-FX).

נקודה חשובה בהקשר של ה-FX היא ציון הבטיחות שהוענק לו במבחני הריסוק האירופאיים (זהו הדגם היחיד של צ’רי שהשתתף עד כה במבחנים הללו). בסוף שנת 2022, הקרוסאובר המעוצב השתתף במבחני הריסוק המחמירים של Euro NCAP, וזכה לדירוג גבוה ומרשים של 5 כוכבי בטיחות. בדיקה מעמיקה של התוצאות, מראה שהוא קיבל ציון מכובד מאוד של 87% בהגנה על מבוגרים וילדים, ו-88% בכל הנוגע למערכות סיוע.

יש לציין, כי מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP נחשבים למקצועיים והמהימנים ביותר בתעשיית הרכב.

מערכת הבידור והמולטימדיה

3 רכבי הפנאי של צ’רי מצוידים כסטנדרט במערכת מולטימדיה צבעונית עם מסך מגע, המאפשרת שיקוף של הטלפון הנייד. השוני בין הדגמים הוא בגודל המסך: 10″ בטיגו 7 פרו, 10.25″ ב-FX ו-12.3″ בטיגו 8 פרו.

בכל הדגמים, רמת הגימור NOBLE הגבוהה, מוסיפה למערכת גם אפשרות של שליטה ותפעול באמצעות פקודות קוליות.

מספר מקומות ישיבה ושימושיות תא מטען

ה-FX והטיגו 7 פרו הם רכבי פנאי קומפקטיים המציעים מקום ל-5 נוסעים, עבור המשפחה הממוצעת. הודות למבנהו הזקוף ולקו הגג הגבוה יותר, הטיגו 7 פרו מציג מרחב פנים עדיף מבין השניים, בעיקר בכל הנוגע למרווח הראש. גם תא המטען שלו מציע נפח עדיף העומד על 475 ליטרים, לעומת 378 ליטרים צנועים יותר ב-FX.

אגב, שניהם מצוידים בפתחי מיזוג אחוריים לטובת הנוסעים בשורת המושבים השנייה – עניין חשוב מאוד בארצנו החמה.

לעומתם, הטיגו 8 פרו הוא רכב פנאי בגודל מלא, המציע 3 שורות מושבים ומקום לעד 7 נוסעים. עובדה זו מאפשרת לו לפנות גם לבעלי משפחות מורחבות או כאלה שזקוקים למקום אחסון נוסף בתא המטען.

כמו כן, הוא נהנה מאפשרויות שונות לקיפול המושבים האחוריים לטובת שימושיות גבוהה. תא המטען שלו מציע חלל אחסון בנפח של 193 ליטרים בשעה שכל המושבים בשימוש, וגדל בצורה משמעותית עד לנפח מרשים של כ-2,000 ליטרים, כאשר מקפלים את שתי שורות המושבים האחוריות. מכובד ביותר.

כמו כן, ראוי לציין שישנם פתחי מיזוג אחוריים ליושבי השורה השנייה, בעוד שרמת הגימור הבכירה NOBLE מוסיפה פתחי מיזוג גם בשורה השלישית, שאף נהנית משליטה נפרדת על עוצמת המזגן (עניין נדיר למדי שיפתור את המחלוקות המשפחתיות בנוגע לישיבה מאחור).

מידות ונתונים טכניים

ה-FX הוא הקטן והקצר בחבורה, עם אורך כללי בסך 440 ס”מ. הטיגו 7 פרו ארוך ממנו ב-10 ס”מ, בעוד שהטיגו 8 פרו משתרע על פי כ-472 ס”מ ארוכים למדי. בהקשר של מרווח הראש, ניתן להבחין שה-FX אכן נמוך בהשוואה לשניים האחרים – גובהו נעצר על 158.8 ס”מ, לעומת 170.5 ס”מ תמירים יותר בדגמי הטיגו.

נתון חשוב נוסף שכדאי להזכיר, לו יש גם חשיבות לא מבוטלת בנושא המרחב הפנימי לנוסעים, הוא בסיס הגלגלים (נקרא גם מרווח סרנים). הטיגו 8 פרו מציג מרחק של 271 ס”מ בין הציר הקדמי לאחורי, אשר מתקצר ל-267 ס”מ בטיגו 7 פרו, ו-263 ס”מ ב-FX.

3 הדגמים של צ’רי מצוידים בארץ ביחידת הנעה זהה, הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 186 כוחות סוס ו-28 קג”מ, בשידוך לתיבת אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. מדובר על יחידת כוח מודרנית ובשרנית, המספקת רמת ביצועים נאה למדי. ולראייה, אלה זמני ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש, המוצהרים על ידי היצרנית: FX – 7.8 שניות, טיגו 7 פרו – 8.28 שניות, טיגו 8 פרו – 9.1 שניות.

על פי נתוני היצרנית, צריכת הדלק המשולבת ל-100 ק”מ הנה 8.1 ליטר בטיגו 8 פרו, 8.6 ליטר בטיגו 7 פרו ו-9.1 ליטר ב-FX.

משווים ומסכמים

סקירה זו נועדה לשם ביצוע השוואת רכבים מבית צ’רי, לטובת אלה השוקלים לרכוש את אחד מדגמי החברה, אך זקוקים להסבר ופירוט על ההבדלים ביניהם לצורך קבלת החלטה. בחירת רכב חדש היא עניין חשוב שכדאי להגדיש לו מידה ראויה של מחשבה ותשומת לב, על מנת לקבל החלטה מושכלת שתשרת היטב את הדרישות והצרכים שלכם.

3 הדגמים שהוזכרו במאמר מציגים חבילה תחרותית, כל אחד בקטגוריה אליה הוא משתייך, אך כדי לבחור את הדגם הנכון ביותר עבורכם תצטרכו לבצע שקלול של מספר פרמטרים ונתונים, תוך התייחסות לאורח החיים שלכם והעדפותיכם האישיות. בהצלחה!

    לתיאום פגישה ע״י נציג

    קיבלנו את פנייתך. נחזור אליך בקרוב :)
    קיבלנו את הפנייה כבר יוצרים קשר :)