רכבי צ'רי חדשים בתצוגה למי שבא לבחור רכב חדש

26.09.2023

10 טיפים לשיפור צריכת הדלק – איך נשפר את צריכת הדלק בצ’רי שלנו

ככל שההתמקדות העולמית בקיימות סביבתית הולכת וגדלה, ומחירי הדלק ממשיכים להאמיר, ייעול צריכת הדלק מקבל עדיפות גבוהה בקרב בעלי מכוניות רבים. צ’רי, יצרנית הרכב הענקית מסין, מציעה מגוון דגמים המשלבים עיצוב נאה, ביצועים טובים ומחיר נגיש. כדי לתרום הן לארנק והן לאיכות הסביבה, נבחן במאמר זה מספר דרכי פעולה מעשיות ויעילות לשיפור צריכת הדלק בצ’רי שלכם.

תחזוקה וטיפולים שוטפים

תחזוקה שוטפת היא אבן היסוד של ייעול צריכת הדלק. רכב צ’רי אשר מתוחזק היטב ומטופל בזמן, מבטיח ביצועי מנוע מיטביים ומפחית בזבוז של דלק. החלפה של השמן ומסנני האוויר (פילטרים) באופן תדיר ולפי הוראות היצרנית, לצד שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים, מסייעים לשיפור בצריכת הדלק. עקבו אחרי זמני הטיפולים המומלצים, כדי להימנע מבעיות פוטנציאליות, לפני שהן משפיעות לרעה על צריכת הדלק של הרכב שברשותכם.

נסיעה רגועה וחלקה

נהיגה אגרסיבית, האצות חזקות ובלימות פתאומיות עלולות לפגוע בצורה משמעותית בצריכת הדלק. תרגלו נהיגה רגועה וחלקה כמה שניתן, כדי לאפשר למנוע לפעול ביעילות אנרגטית רבה יותר. נסו לצפות מראש את זרימת התנועה, והימנעו מהאצות ובלימות מיותרות, ככל האפשר. על ידי אימוץ סגנון נהיגה רגוע ושלו, אתם יכולים לחסוך בדלק ולהגדיל את טווח הנסיעה בצ’רי שלכם.

מהירות מתונה ומתאימה לדרך

שמירה על מהירות עקבית בכבישים מהירים עשויה לשפר מאוד את צריכת הדלק. מהירויות נסיעה גבוהות מובילות לגרר אווירודינמי מוגבר, שדורש יותר דלק כדי להתגבר על התנגדות האוויר. תוך כדי נסיעה, נסו לשמור על מהירות מתונה וקבועה בהתאם לתנאי הדרך, כדי לשפר ולמקסם את צריכת הדלק. בקטעי כביש ארוכים, תוכלו להשתמש בבקרת השיוט המותקנת בדמי צ’רי המשווקים בישראל, במטרה לשמור על מהירות השיוט הרצויה ולחסוך בדלק.

הפחתת השימוש בהילוך סרק (ניוטרל)

הילוך סרק צורך דלק מבלי לספק תועלת ממשית. במידת האפשר, כבו את המנוע אם אתם צופים המתנה ארוכה ברכב. בין אם זה בזמן עצירה או אפילו בתנועה, צמצום השימוש בהילוך סרק יכול להסתכם בחיסכון משמעותי בדלק לאורך זמן.

הקלה של העומס והפחתת משקל

נשיאת משקל עודף בצ’רי שלכם צפויה להשפיע לרעה על צריכת הדלק. הסירו פריטים מיותרים מתא המטען ופנים הרכב, על מנת להפחית את העומס שהמנוע צריך להתמודד עמו. כל קילוגרם מוסיף מאמץ לעבודת המנוע, דבר שמוביל לצריכת דלק מוגברת.

שימוש בסוג הדלק הנכון

עיינו בספר הרכב של הצ’רי שלכם כדי לדעת את סוג הדלק המומלץ עבורו. שימוש בדלק המתאים מבטיח ביצועי מנוע מיטביים וצריכת דלק יעילה. שימוש בדלק בעל אוקטן גבוה מהנדרש עלול להיות בזבזני ולהוביל להוצאות גבוהות יותר שלא לצורך.

תכנון מסלולים יעילים

תכננו את הנסיעות שלכם כך שתוכלו, ככל הניתן, להימנע ממסלולים צפופים ומתנועה מוגזמת. השתמשו באפליקציות ניווט כדי למצוא את המסלולים הקצרים והיעילים ביותר בדרך ליעדים שלכם. צמצום זמן השהייה בפקקים או בנסיעות הדורשות ריבוי האטות ועצירות, יכול לשפר משמעותית את צריכת הדלק של הצ’רי שלכם.

חלונות סגורים במהירויות גבוהות

חלונות פתוחים בעת נסיעה במהירויות גבוהות יכולים ליצור גרר אווירודינמי נוסף, וכתוצאה מכך לאלץ את המנוע לעבוד קשה יותר, ולצרוך יותר דלק. כדי לשמור על צריכת דלק מיטבית, הקפידו על חלונות סגורים בזמן הנסיעה במהירויות גבוהות, והשתמשו במקום זאת במערכת המיזוג של הרכב.

שימוש בטכנולוגיה

דגמי צ’רי המוצעים בארץ מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שנועדה לשפר את צריכת הדלק. השתמשו בפונקציות שונות, כגון מצב הנהיגה ECO, אשר מתאים את ביצועי המנוע כדי לחסוך בצריכת הדלק. בנוסף, עקבו אחר הרגלי הנהיגה וצריכת הדלק שלכם באמצעות המידע המוצג במערכות הרכב, כדי לקבל תובנות ולבצע התאמות מושכלות בהתאם לכך.

יחידת כוח וצריכת הדלק בדגמי צ’רי

צ’רי משווקת בישראל 3 רכבי פנאי, הנבדלים זה מזה בהיבטים שונים, כדוגמת עיצוב ומידות חיצוניות:

ה-FX הוא קרוסאובר משפחתי-קומפקטי, בעל חזות אגרסיבית ומרכב מפוסל, דמוי קופה ספורטיבית. הוא יקרוץ לאלו שרוצים לא רק מכונית משפחתית שתבצע את מטלות היום-יום, אלא גם נוכחות בולטת ומרשימה על הכביש.

הטיגו 7 פרו הוא SUV קומפקטי עם מראה קלאסי וקופסתי יותר, מבנהו תורם לתוספת שימושיות ומרחב פנימי משופר (בעיקר בכל הנוגע לנפח תא המטען ומרווח הראש), בהשוואה ל-FX.

הטיגו 8 פרו הוא רכב 7 מקומות, וכמובן גם גדול יותר משני הדגמים האחרים, להם 5 מושבים. ממדיו הנדיבים, המרווח הפנימי הרב ואביזרי הנוחות שבו, הופכים את הטיגו 8 פרו לרכב פנאי יעיל ושימושי עבור המשפחה המורחבת.

3 הדגמים מצוידים בארץ ביחידת הנעה זהה, הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 186 כוחות סוס ו-28 קג”מ, בשידוך לתיבת אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. מדובר על יחידת כוח מודרנית ובשרנית, המספקת רמת ביצועים נאה למדי.

על פי נתוני היצרנית, צריכת הדלק הממוצעת ל-100 ק”מ הנה 8.1 ליטר בטיגו 8 פרו, 8.6 ליטר בטיגו 7 פרו ו-9.1 ליטר ב-FX.

בתרגום לצריכת דלק ממוצעת לקילומטר, הטיגו 8 פרו יעבור 12.3 קילומטר לליטר, בעוד הטיגו 7 פרו ילגום ליטר אחד לכל 11.6 קילומטר, וה-FX יעשה זאת עבור כל 10.9 קילומטר.

מסקנות וסיכום

שיפור צריכת הדלק ברכב החדש שלכם מבית צ’רי, לא רק מועיל לארנק ולחסכון בהוצאות, אלא גם תורם לשמירה על כדור הארץ כמקום ירוק ונקי יותר. באמצעות יישום של אסטרטגיות מעשיות אלו – מתחזוקה שוטפת, דרך הקפדה על הרגלי נהיגה נכונים, ועד ניצול אמצעים טכנולוגיים ושדרוג הצמיגים – אתם יכולים לשפר את צריכת הדלק של הצ’רי שלכם וליהנות מחוויית נהיגה חסכונית וידידותית יותר לסביבה. זכרו, שינויים קטנים יכולים להוביל לחיסכון משמעותי בדלק לאורך זמן, מה שהופך כל מאמץ לכדאי ומשתלם בסופו של דבר.

    לתיאום פגישה ע״י נציג

    קיבלנו את פנייתך. נחזור אליך בקרוב :)
    קיבלנו את הפנייה כבר יוצרים קשר :)